fredag 8. juni 2012

Miami, Florida 08.06.2012

Hei,
Så er tiden kommet da vi skal reise hjem. Men først vil jeg fortelle hva vi har opplevet de 2 siste dagene.

Her på dette hotellet er heller ikke frokosten inkludert, så vi må opp i restauranten i toppetasjen for å få frokost. Den var ikke akkurat som den på TGI Friday's hvor vi kom fra, men OK.

Det var en ting vi glemte i går da vi leverte inn bilen, Atle hadde en fjernkontroll døråpner, den hadde vi glemt å levere tilbake.

Jeg spurte i resepsjonen hvordean vi enklest kunne fikse det og svaret jeg fikk til å begynne med var at vi måtte ta en shuttle til flypassen og en shuttle til Alamo og samme turen tilbake. Men, så kom det en ny beskjed, vi skulle bare følge shuttle'en. Den ville kjøre oss til Alamo direkte og tilbake via avgangshallene. Flott service.

Så spurte vi i resepsjonen om shuttle buss til Dolphin Mall. Vi hadde hørt at det skulle gå en slik buss. Han bak kunde service skranken må også ha vært i arbeidsuken, han visste svært lite. Først sa han at vi var for sene til denne turen. Han anbefalte å kjøre selv. Så skulle han vise på kartet hvor vi skulle kjøre. Men da han sa at mallen var utenfor kartet forstod vi at dette ikke kunne gå godt. Vi viste ham hvor den lå på kartet og så begynte han å streke opp feil retning. Plutselig så en av oss at det kom en buss og spurte om det var den. Ja, det var det så vi hoppet inn og kjørte avgårde. Vanligvis er shuttle busser fra hotellet gratis, men da vi steg av ble vi bedt otm å betale 10 dollar hver. Med den biletten vi da fikk kunne vi også være med på en sight seingtur rundt byen. Det viste seg senere at det ikke holdt stikk.

Etter å ha tilbrakt halve dagen på kjøpesenteret og inntatt den absolutt dyreste lunsjen til nå, reiste Geddå og jeg tilbake til hotellet, mens de andre for til stranden.

De spiste middag i byen og vi i hotellets toppetasje.

Men, om kvelden ble det vanlig kveldsprosedyre,

Så den tredje dagen her tok vi drosje ned til stranden. Vi hadde bestilt en taxi for 5 personer, men det kom 2 små taxier, Geddå og meg i den ene og de andre 3 i den andre. Vi ble satt av på samme plassen i nærheten av selve stranden. På vei ned til stranden gikk vi i en gågate med masse butikker.

Dagen på stranden ble finere enn vi hadde håpet. Solen tittet frem og det ble en flott dag, solbrente ble vi også.

Ved halv fem tiden tok vi drosje til Hard Rock Cafe. Vi kunne ikke kjøre helt frem til restauranten. Vi måtte gå langs kaien på det de kalte Baywalk. Her var det live musikk, masse butikker og restauranter. Det var også en som som stod og tilbød publikum om å løfte og klappe på ulike dyr mot betaling. Det var blant annet pappegøyer, alligator og slange. Lene ble helt vill og ville løfte slangen. Det fikk hun ikke.

Så tok vi drosje tilbake til hotellet og utførte vanlig kveldsprosedyre.

Nå er det bare å pakke å gjøre seg klar til hjemreisen. Vi har gjennomført en flott ferietur uten noen form for problemer. Det er hele tiden meldt om mye regn og torden. Det lille vi har sett er for ingenting å regne. I natt har det visst tordnet, men det har ikke jeg hørt.

Takk til dere som har fulgt oss. Ha en fin dag,