søndag 20. mai 2012

Wichita, Kansas 19.05.2012

Hei,
Det ble en heller travel dag.

Etter å ha inntatt en god frokost, kjørte vi og hentet Lene hos vertsfamilien. Vi var en halv time forsinket i forhold til avtalt tid, men hva gjør vel det når vi er på ferie.

Vi kjørte til et kjøpesenter i den sørlige delen av byen. Merete og Atle kjøpte en kjøkkenmaskin til vertsfamilien, ellers ble det ikke handlet noe særlig. Vi måtte nemlig haste i vei for Lene skulle treffe en venninne som skulle reise hjem. Dessverre ble vi for sene, venninnen var allerede gått inn på flyet da vi kom.

Men vi fikk registrert Atle som codriver i alle fall. Det ble litt diskusjon om betalingen, jeg mente jeg allerede hadde betalt for det, men hun bak skranken mente nei. Jeg måtte bare akseptere og betale 10 USD per dag ekstra. Jeg sjekket da vi kom hjem, jeg må nok bare innrømme at jeg hadde lest kvitteringen for dårlig.

Så kjørte vi tilbake til området hvor kjøpesenteret var. Der gikk vi inn på en Target butikk. Her fant jeg meg en dongree bukse og Gerd et pat solbriller. De andre handlet inn varer til selskapet dagen etter.

Lene hadde avtalt med en annen utvekslings student fra Kristiansand, som også hadde fått foreldrene og en yngre søster på besøk, at vi skulle treffes og ta en middag på en Red Lobster restaurant som lå like i nærheten. Det ble et hyggelig møte og de lovet å komme på selskapet i morgen.

Så kjørte vi hjemover til hotellet, men på veien stoppet vi i Party City butikk som hadde alt som trenges til et selskap, utenom mat. Her ble det også handlet noe.

Her får vel værmeldingen komme inn. Det var litt mer skyer på dagen, ikke så mye solskinn og ganske mye vind. Temperaturen var på høyeste 82F / rundt 27C.

Men, så begynte det å dra seg til med tunge skyer og det ble meldt om thunderstorms, så vi ble enige om å kjøre Lene hjem til vertsfamilien, men hun skulle absolutt ha med seg sin beste vennine her, Andrea, så vi kjørte der hun bor. Hun var ikke hjemme, så vi måtte bare kjøre igjen.

Mens vi var såvidt innom vertsfamilien begynte det å lyne og tordne. Vi kom oss tørre hjem, egentlig var det ikke mye regn som kom.

Tilbake på hotellet prøvde vi å få inn morgendagens fotball kamp på PCen. Om vi lyktes vet vi ikke, men vi prøver i allefall.

Som sagt så ble det en travel dag. Ny spennende dag i morgen.

Trudelutt.

Martin

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar